Empatia zmienia nas, szkołę, świat

kurs Porozumienia bez Przemocy w szkole

warsztat online – jesień 2022

 

Empatia zmienia nas, szkołę, świat- kurs Porozumienia bez Przemocy w szkole to cykl 7 dwugodzinnych warsztatów online, prowadzonych przez 4 doświadczone trenerki, przeznaczone dla osób, którym edukacja nie jest obojętna i tak, jak dla nas jest nie tylko pracą, ale i pasją. Edukacja oparta na jakościowych relacjach, budujących poczucie własnej wartości u uczniów, wspierających rozwiązywanie wszelkich problemów.

Ten kompaktowy, a zarazem intensywny kurs kładzie nacisk na praktyczny aspekt komunikacji z przykładami zaczerpniętymi z realnych sytuacji w relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel- rodzic oraz innych sytuacji w obszarze edukacji.

Podczas kursu będziemy poznawać fundamenty Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga, jak również zgłębiać jego praktyczne zastosowanie w edukacji.

Zachęcamy też uczestników do własnej praktyki między spotkaniami. Wierzymy, że w empatii i Porozumieniu bez Przemocy ważna jest wiedza i znajomość narzędzi, lecz kluczowe jest własne doświadczenie i praktyka.

 

Czym będziemy się zajmować na kursie?

  • Czym jest empatia i jak ją praktykować?
  • Co nam pomaga, a co utrudnia bycie w kontakcie ze sobą oraz drugą osobą?
  • Jak zadbać o siebie w trudnych sytuacjach?
  • Jak budować takie relacje z uczniami, jakich chcemy?
  • Jak mówić i słuchać ucznia, by wspierać rozwój odpowiedzialnego i szczęśliwego człowieka?
  • Jak w pełni rozumieć i usłyszeć drugą stronę (ucznia, rodzica, współpracownika)?

 

  • Jak budować relacje oparte na zaufaniu i współpracy?
  • Jak z empatią reagować na „NIE” ucznia?
  • Jak skutecznie prosićby wspierać prawdopodobieństwo osiągnięcia celu?
  • Jak rozwiązywać konflikty w klasie, w grupie, między uczniami i nie tylko, aby konflikt stawał się początkiem zrozumienia i rozwiązania?
  • Jak stawiać granice, wspierające kontakt i z troską o siebie?
  • Jak wspierać szukanie rozwiązań dobrych dla całej grupy?

Co oferujemy?

Podstawowe informacje o podejściu NVC, narzędziach do pracy ze sobą i innymi, rozróżnienia podanych w kompaktowej wersji 7 warsztatów (7 tygodni przez 2 godziny w tygodniu), co pozwala wyrobić sobie pojęcie jak szerokie zastosowanie ma NVC.

w

W czasie każdego spotkania przynajmniej raz jest dedykowany czas na praktykę, czy rozmowy w podgrupach.

Podejście NVC wymaga pogłębionej praktyki, stąd na kursie podajemy narzędzia zachęcające uczestników do ćwiczeń indywidualnych lub w podgrupach pomiędzy modułami lub po ukończeniu kursu.

Cztery różne trenerki z różnorakim doświadczeniem i temperamentem.

O warsztacie:

Szkoła oraz przedszkole to przestrzeń, w której spotykają się marzenia oraz potrzeby dzieci, nauczycieli oraz rodziców. Każda z tych grup mówi trochę innym językiem i abyśmy mogli się usłyszeć, potrzebny jest dialog. Dotyczy to także placówek dla uczniów dorosłych i szkół językowych, bo wszędzie mamy do czynienia z grupą, dialogiem i relacjami.
W trakcie kursu uczestnicy będą mieć możliwość przyjrzenia się i praktykowania wrodzonej umiejętności, jaką jest empatia. Bazą merytoryczną kursu jest proces Porozumienia bez Przemocy, który zaprasza do spojrzenia na siebie i drugą osobę przez pryzmat naturalnych i uniwersalnych potrzeb, które leżą u źródeł każdego naszego działania lub wypowiedzi.

Uczestnik zyskuje:

R

Szeroką sieć ludzi, z którymi może praktykować lub wymieniać się doświadczeniami jak praktykują NVC w obszarze edukacji.

R

Szybki wgląd w najważniejsze narzędzia NVC i założenia podejścia.

R

Jasność, jak dalej pogłębiać podejście NVC w praktyce własnej.

R

Materiały edukacyjne do każdego spotkania, dostęp do nagrań po zakończeniu kursu.

R

Możliwość komentowania na platformie na bieżąco.

Program warsztatu:

Spotkanie 1.

NVC w edukacji – czyli co?

Prowadzi: Joanna Berendt

 

11.10.2022 (wtorek) 18:00-20:15
  • Porozumienie bez Przemocy – założenia, intencja
  • Co Ciebie, jako nauczyciela, wyprowadza z równowagi? Co w codziennych relacjach z uczniami, rodzicami bywa wyzwaniem?
  • Od języka ocen do języka dialogu – model czterech kroków do kontaktu

Spotkanie 2.

Empatia w pracy nauczyciela

Prowadzi: Joanna Berendt

 

18.10.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
  • Empatia dla siebie – teoria i praktyka
  • Blokady komunikacyjne  a praktyka języka żyrafy
  • Prośba a żądanie – jak prosić by zwiększać szanse na spełnienie i budować relację
  • Piękno “NIE” – potrzeby stojące za odmową?
  • Trudne komunikaty – jak je słyszymy?

Spotkanie 3.

NVC w relacjach z uczniem

Prowadzi: Paulina Orbitowska-Fernandez

 

25.10.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
Etykiety, oceny a budowanie kontaktu
    • Kary i nagrody a motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
    • Empatia dla ucznia – empatyczne słuchanie i empatyczne zgadywanie w klasie

Spotkanie 4.

NVC w relacjach z rodzicami

Prowadzi: Paulina Orbitowska-Fernandez

 

8.11.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
  • Nauczyciel i rodzic jako wsparcie uczniów – co nas łączy?
  • Potrzeby stojące za trudnymi komunikatami rodziców
  • Od konfliktu strategii do wspólnoty potrzeb – tworzenie rozwiązań wygrany-wygrany
  • Empatyczne rozmowy z rodzicami

Spotkanie 5.

Siła praktyki – czyli co robić, kiedy słyszymy trudne komunikaty od uczniów lub ich rodziców?

Prowadzi: Elżbieta Więcław

 

15.11.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
  • Przykłady uczestników – podstawa spotkania
  • „Czerwone guziki” – jak działają słowa i co za nimi słyszymy? Co nas odpala?
  • 4 sposoby reagowania na trudne komunikaty – pogłębioną praktyka
  • Jak aktywować u siebie pauzę i oddech, czyli złapać kontakt ze sobą, zanim odpowiemy?

Spotkanie 6.

Rozwiązywanie szkolnych konfliktów dzięki mediacjom

Prowadzi: Magdalena Sendor

 

22.11.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
  • Konflikt jako zaproszenie do relacji
  • Od konfliktu do dialogu – jak być częścią rozwiązania a nie stroną konfliktu
  • Piękno potrzeb w konflikcie
  • Nauczyciel-mediator – bazowe narzędzia mediacyjne w klasie

    Spotkanie 7.

    Rozwiązywanie szkolnych konfliktów dzięki mediacjom – ciąg dalszy

    Prowadzi: Magdalena Sendor

     

    29.11.2022 (wtorek) 18:00 – 20:15
    • Mediowanie konfliktów między uczniami – praktyka
    • Mediacje grupowe – kilka wskazówek
    • Podsumowanie kursu – planowanie praktyki na przyszłość

    Dla kogo jest ten warsztat?

    • nauczycieli i opiekunów, którzy chcą uczyć i pracować w dobrej atmosferze
    • lektorów języków obcych i metodyków, którym zależy na współpracy i dobrych relacjach w grupie
    • pedagogów i menedżerów placówek oświatowych, którzy konflikty chcą traktować jako punkt wyjścia, by dotrzeć głębiej w relacji z drugą osobą
    • wychowawców, którzy mają już dość brania pełnej odpowiedzialności za rozwiązywanie codziennych kłótni między uczniami i jednocześnie chcą je uczyć od najmłodszych lat kultury dialogu i mediowania własnych sporów
    • dla wszystkich, dla których ważna jest łączność ze swoimi potrzebami i umiejętność rozpoznawania emocji i potrzeb, by tworzyć rozwiązania wygrana-wygrana, odstępując od paradygmatu siły i dominacji

    Uczestnicy o naszych szkoleniach:

    Ten warsztat dał mi więcej niż przypuszczałem. Wiem, że teraz wszystko zależy od mojej indywidualnej praktyki.

    Tomek (dyrektor przedszkola)

    Myślałam, że nauczę się, jak lepiej mówić do dzieci, a okazało się, że lepiej teraz rozumiem siebie i to zmieniło mój sposób budowania relacji w życiu i pracy.

    Mariola

    NVC z Asią to podróż, która zaprowadziła mnie znacznie dalej niż planowałam. Dziękuję z prawdziwą wdzięcznością!

    Agnieszka

    Informacje praktyczne:

    Warsztat online:

    Forma warsztatowa,
    praca indywidualna, w podgrupach, z trenerką,
    na żywo i zdalnie – całość realizowana w dużej grupie do 90 osób, spotkania są nagrywane.

    Praca z podziałem na grupy:

    Korzystamy z oprogramowania, które umożliwia spotkanie w czasie rzeczywistym w całej grupie oraz w podziale na grupy w czasie ćwiczeń

    Materiały PDF:

    Dostaniesz materiały, które zawierają zagadnienia teoretyczne

    Terminy spotkań:

    • spotkanie: 11.10.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 18.10.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 25.10.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 8.11.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 15.11.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 22.11.2022|wtorek|g.18-20:15
    • spotkanie: 29.11.2022|wtorek|g.18-20:15

    Doświadczone trenerki:

    Trenerki z dużym doświadczeniem w pracy z szeroko pojętą edukacją, w tym również certyfikowane przez CNVC

    Cena:

    Do 30.04.2022 – 850 zł

    Po 30.04.2022 – 950 zł

    Możliwa płatność w ratach.
    30% rabatu na zakup książki autorek kursu „Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat”

    Prowadzące:

    Kurs poprowadzą: Joanna Berendt, Magdalena Sendor, Paulina Orbitowska-Fernandez, Elżbieta Więcław

    Joanna Berendt

    Certyfikowana od 2014 trenerka NVC oraz mediatorka NVC, autorka wielu artykułów, książek na temat Porozumienia bez Przemocy, doświadczona trenerka biznesu, akredytowany coach ICF PC, certyfikowana trenerka Pozytywnej Neuroplastyczności, współtwórczyni NVCLab.pl.

    Magdalena Sendor

    Certyfikowana trenerka NVC, mediatorka i coach. Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleniowych w różnych środowiskach od biznesu po edukację.
    Paulina_Orbitowska

    Paulina Orbitowska-Fernandez

    – trenerka empatycznej komunikacji, business coach, b. dyrektorka prywatnej szkoły, promotorka idei zwinnych metod zarządzania projektami w edukacji w Polsce.
    Paulina_Orbitowska

    Elżbieta Więcław

    Certyfikowana od 2016 roku trenerka NVC oraz mediatorka NVC, nauczyciel – praktyk, współtwórczyni zespołu niepublicznych szkół i przedszkola FILOMATA oraz Placówki Kształcenia Ustawicznego w Gliwicach, wieloletnia dyrektorka szkoły, trenerka rozwoju osobistego.

    Dołącz do warsztatu i poznaj nowoczesne rozwiązania, które z łatwością zastosujesz w swojej pracy.

    .
    Jeśli pieniądze stanowią jedyną przeszkodę,
    – napisz do mnie: emilia@nvclab.pl

     

    NVC w edukacji | Kursy i warsztaty oferowane przez NVCLab.pl są warsztatami komunikacji oraz procesami rozwoju osobistego, przeznaczonymi dla osób dorosłych i nie znajdujących się w kryzysie psychicznym. Nie są i nie mogą być traktowane jako psychoterapia. Znaczące decyzje życiowe oraz kroki terapeutyczne zalecamy podejmować przy wsparciu licencjonowanego terapeuty.